Thursday, April 9, 2015

Co dělám

Nedávno jsem tu psala, jak se mi příčí promovat sebe. Že na světě nejsem od toho a že to dělat nebudu. A že to musím rozlousknout nějak jinak.

No a tak jsem začala něco dělat. Na naucmese jsem vypsala dva kurzy - telefonování a PR pro neziskovky. Dělá mi to radost. Udržuje mě to ve střehu, trénuju lektorské dovednosti, baví mě to. A protože je to dělané obvykle pro dva, tři lidi, ve výsledku je to spíš konzultace jejich vlastní situace, takže to jde k praxi a berou si z toho úplně konkrétní náměty a návody. A ještě se mi na základě toho ozývají další zakázky odjinud. Školila jsem PR pro program Průvodce v Nadaci Via. A vykládala jsem o tom, jak se pustit do telefonování s odvahou a důvěrou, že to dobře dopadne : ) Do jednoho pořadu v televizi.

S Evou Měřou a Rozárkou jsme nachystaly kurz komunikačních dovedností pro Městskou knihovnu Tábor. Při prvním provedení jsme měli s Rozárkou děsnou trému. Ale daly jsme tomu hodiny příprav předem, hodiny rozhovorů s Evou, s knihovníky, seděly jsme za pultem. A dopadlo to výborně. Mělo to velký ohlas a knihovníkům to přišlo opravdu užitečné. Super. Velká radost. Pomalu se ozývají další knihovny, a tak se těšíme, že si to střihnem ještě aspoň desetkrát.

Mám nového klienta, pro kterého dělám to "pravé" novinářské PR. Je to radostná práce. Práce pro neziskovku, pro kulturní akci, bez postranních úmyslů lobbovat za to nebo ono nebo prodat neprodejné. A já mám radost, že mám pro své kurzy čerstvé příklady vlastní práce s konkrétní akcí.

Pro Městskou knihovnu v Praze (to není úplně přesné, ale konkrétněji třeba příště) píšu blog. Zatím píšu do šuplíku, až tam něco bude viset (za měsíc), podělím se. Loni touhle dobou byl nápad, pak jsme požádali o grant, grant vyšel, já se to snažím dělat míň jako obecné kecy a víc jako novinařinu a příklady dobré praxe. Baví mě to moc, na ohlasy jsem zvědavá.

No, chci říct, že se mi přestalo příčit promovat sama sebe. Když člověk fakt něco začne dělat, dělá to pořádně, poctivě, záleží mu na tom, tak najednou odplave pocit, že je něco špatného na tom, o těch svých povedených projektech nebo užitečných myšlenkách někde mluvit. Najednou nejde o nějaké samolibé "myself", ale o dobrou práci s konkrétními výsledky pro konkrétní... kus světa.

Tolik moje objevy z posledních asi 4 měsíců.


1 comment:

  1. Jsi Hustáááá (řekl by Jiřík - i já). Jen tak dál. Sice bude míň času tě vídat, ale tak si třebas pořídíme televizi a budeme se na tebe dívat tam...
    Máca

    ReplyDelete